Saturday, October 12, 2013

Home Sweet Home :)

Salam Alaik .....

      Alhamdulillah dah selamat sampai rumah tepat jam 6.30 pagi.aku bertolak lebih kurang pukul 12.30 pagi dari Kajang. Actually aku tolak pukol 10.15pm tapi ada  problem sikit sebab tu lah yg delay sampai 2jam tuu.Besaq jugak problem tuu sebenakunya.Memang aq ingat dah tak boleh balik malam tuu.Nak menangis rasa.Yelah dah la first time naik bas sorang-sorang pulak tuu.

Yang jadi problem tu bas takda permit.So bila takda permit mana boleh bawa penumpang.Biasa laa time cuti raya ni kan macam-macam boleh jadi.So setiap bas memang kena ada permit.Nak pulak malam tu SPAD mai cek bas pulak.Ada la satu bas ni sepatutnya tolak pukol 9pm tapi dah kaalu dapat dekat SPAD memang lama lah kena tunngu.Aku tak sure la bas tu tolak pukul bapa. Memang lewat lah kesian dekat penumpang yang nak balik kampung tu.Depa punya agen jual tiket tu smpai lari sebab bas depa semua dah kena tahan dgn SPAD.Hmmm


Memang aku rasa lega first2 tu sebab aku ingat bas yang akan aku naik tu ada permit.Yelah bila aku compare tiket aku dgn tiket bas yang kena tahan memang tiket aku tu elok la.Siap ada nama bas bagai .Tunggu punya tunggu bas tak sampai-smapai jugak.Dalam pukul 11pm aku pergi kauter tanya kakak yang ejas tiket nih. Last-last aku
 punya bas pun tkda permit.Hmm apalah nasib kan.Sabar je la.Lama jugak tunggu sampai naik bosan dah .Takut jugak kalau jadi apa-apa.Tapi Alhamduliilah dapat jugak balik even lewat dah pun kan.Ada aku kesah.Hahhaha.Janji boleh balik sudaa.


Takda apa dah kut nak story.Byeee. Nak spend time dengan family sebab cuti tak lama. Hari rabu ni  nak kena balik u dah.


OKey. Salam ..


Tengss sudi baca post yg merapu berbelit-belit nih . :*)

No comments:

Post a Comment